Tour 2 Engeland - Schotland

27 april 2019 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Woensdag 24 April 2019

Na Durham bezichtigd te hebben naar Whitley Bay gereden waar we een plek hebben gezocht om te overnachten. Aan het strand gestaan met uitzicht op  St.Mary's Island met vuurtoren.

Whitley Bay, tot 1902 kortweg Whitley genoemd, is een plaats in het bestuurlijke gebied North Tyneside, in het Engelse graafschap Tyne and Wear. Whitley Bay is een voorstad van Newcastle upon Tyne en was van de late 19de eeuw tot medio 20ste eeuw een populaire badplaats. Het stadje is een halte op de Tyne and Wear Metro, tussen Monkseaton en Cullercoats. ‘Bay’ werd aan de naam toegevoegd om verwarring met Whitby in Yorkshire te vermijden. De bekendste attracties van Whitley Bay zijn de strandpromenade en het eilandje St Mary's Island met vuurtoren.

Whitley Bay Engeland

Donderdag 25 April 2019

Naar Lindisfarne (Land met God) gereden dit is een getijdeneiland voor de noordoostelijke kust van Engeland, ter hoogte van Berwick-upon-Tweed, en de naam van een klooster (priorij) en kasteel op dit eiland. Lindisfarne wordt ook Holy Island (heilig eiland) genoemd, wat tevens de naam van de civil parish is. Het eiland is verbonden met Northumberland op het Britse vasteland door een dam die bij vloed onder water loopt. Was echt geweldig om naar dit eiland te rijden omringd met water. Na Holy Island zijn we naar Schotse grens gereden en een overnachting plaats gezocht in North Berwick. Ook hier zijn we aan het strand van North Berwick gaan staan waar we heerlijk hebben gewandeld langs de zee tussen Bass Rock (Vogel Reservaat) en North Berwick Law (Vulkanische rots).

Holy Island Engeland

North Berwickis een havenstad in het Schotse bestuurlijke gebied East Lothian, gelegen aan de Noordzee, voor de kust liggen enige eilanden zoals het vogelreservaat Bass Rock.

Bass Rock vogelreservaatBass Rock (Vogelreservaat)

North Berwick haven ligt tussen twee zandige baaien: ten westen ligt Berwick Bay, ten oosten Milsey Bay. Deze zorgden voor een groei van de stad als strandplaats vanaf de 18e eeuw. De 187 meter hoge vulkanische rots North Berwick Law ligt ten zuiden van de stad.North Berwick Law (Vulkanische Rots)

Vrijdag 26 April 2019

Nadat we wakker waren geworden aan de zee van North Berwick, waren we zeker dat we even 2 dagen rust moesten pakken en hebben daardoor direct een camping in de buurt gezocht. Staan nu tot 28 April 2019 op camping "Drummohr" ongeveer 13 km van Edinburg, waar we morgen naar toe zullen gaan.

Drummohr camping 2Camping Drummohr - Edinburgh

Drummohr camping

Route Whitley Bay to Camping Drummohr EdingburghRoute van 24 t/m 26 April 2019

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvette:
    27 april 2019
    Goed om ook even jullie rust te pakken!!