Tour 2 - Engeland / Schotland Part 3

3 mei 2019 - Appin House, Verenigd Koninkrijk

Goedemiddag :-)

03 Mei 2019

Even een snelle update,

Na vanmorgen wakker geworden wederom even een time out want moeten ook nu weer effe bijtanken, dus even bed rusten :-( .

Wel even snel langs de Laggan Dam gereden en daarna snel een plek gezocht in de buurt van bij Appin Lake district.

WP_20190503_005Laggan Dam

WP_20190503_007onzeaggan Dam is een dam aan de River Spean zuid west of Loch Laggan aan de schotse Highlands.WP_20190503_020WP_20190503_018WP_20190503_014WP_20190503_012

Wel even een snelle en mooie tour gemaakt naar Fort William waar we hopen morgen of overmorgen alles wat hieronder staat te gaan bezichtigen.

FORT WILLIAM (wat we niet willen missen!!!)

Fort William (is een plaats in het Schotse raadsgebied (council area) Highland, 160 km ten noorden van Glasgow. Het bevindt zich aan de oevers van Loch Linnhe, in de schaduw van de Ben Nevis, de hoogste berg van het Verenigd Koninkrijk. De stad heeft zich ontwikkeld rond een reeks grote en kleine, strategische forten (vandaar de naam Fort William).

De plaats is een knooppunt van belangrijke vaar-, weg- en spoorverbindingen in de Schotse Hooglanden. Het ligt aan het Caledonisch Kanaal. Dit kanaal kwam in 1822 na een bouwtijd van 19 jaar gereed.

Fort William centraal station is het beginpunt van The Jacobitetrain, een van de weinige stoomtreinen die nog op het standaard spoornetwerk van het Verenigd Koninkrijk rijden. Wagons van deze trein, en een deel van de route, zijn gebruikt in verschillende Harry Potter films.

train track

Steall Waterfall is te zien in Harry Potter en de Vuurbeker en in het dal van Glen Nevis bevindt zich The Village uit Braveheart. Ook Rob Roy, Highlander en Highlander III: The Sorcerer zijn hier opgenomen.

Tot snel op onze Blog allemaal.

1. Pa:
    4 mei 2019
    Dank voor dit mooi en interessant verhaal.tot horens
  2. Yvette:
    4 mei 2019